Audi винаги е бил един от лидерите, когато става дума за производството на луксозни автомобили и само няколко компании могат да се мерят с качеството и технологиите, с който се произвеждат автомобилите Audi. Повече от 100 години, немският производител на автомобили разчита на авангардни технологии, уникален дизайн и лукс при създаването на своите модели. Нещо повече, Audi постигна успех и в състезанията и има безупречна състезателна история.

Ето 10 интересни факта за Audi, които може би не знаете!

Основателят на Audi, е бил служител на Карл Бенц

Аугуст Хорх, основателят на Audi, млад немски инженер, започва работа като ковач. След като получава дипломата си по инженерство, той работи в корабостроенето, след това работи при Карл Бенц, основател на компанията за производство на автомобили Mercedes-Benz. Хорх работи под ръководството на Бенц в продължение на 3 години, преди да започне собственото си начинание.

Основателят на Audi стартира производството на автомобили „Horch“, преди да създаде марката Audi

Не, Audi не е първата компания за производство на автомобили, която Август Хорх стартира. Всъщност Хорх основава компания за производство на автомобили, наречена A. Horch and Cie. през 1899 г. Автомобилната компания Horch беше доста успешна и дори спечели много признания в Европа. Но през 1909 г., след известни разногласия с инвеститорите, Horch решава да основе нова компания и така се ражда Audi.

Audi на латински означава “Слушай”

След като се разделя с A. Horch и Cie. през 1899 г., Хорх решава да създаде друга компания и я нарича August Horch Automobilwerke GmbH. Но поради правни проблеми и проблеми с нарушаването на авторските права, Хорх беше помолен да премахне „Horch“ от името на компанията. В крайна сметка той използва „Audi“ като окончателно име, което е латинизация на Horch и означава „слушай“ на латински.

Четирите пръстена в логото на Audi представляват четирите компании на Auto Union

Докато автомобилната компания Horch и самият Хорх започнаха с грешна стратегия, те решиха да поправят нещата някъде през 1932 г. Audi реши да създаде Auto Union с компанията Horch, DKW и Wandered. Всяка компания получи свой собствен пазарен сегмент, Horch за луксозни автомобили от висок клас, Audi за луксозни автомобили, Wanderer остана със стандартни автомобили от среден клас, а DKW реши да се ориентира към малки автомобили и мотоциклети. И следователно четири пръстена изобразяват Auto Union на 4 компании.

Audi провежда краш тестове повече от 75 години

Може би си мислите, че краш тестовете са сравнително нова разработка с всички манекени, камери и сензори на място. Но това не е вярно! Audi прави краш тестове от много време, преди 75 години за да демонстрира безопасността на автомобила пускат едно Audi F7 от хълм.

Auto Union произвежда състезателна кола с 430 км/ч през 1938 г

Както бе споменато по-горе, Mercedes и Audi винаги са се съревновавали на и извън пистата. През 1938 г., точно преди Втората световна война, Auto Union използва помощта на Фердинанд Порше, за да проектира най-бързата пистова кола. Алиансът създава 16V  двигател с мощност 560 конски сили, наречен Auto Union Type C. Благодарение на монтирания отзад двигател и подобреното управление, Type C успя да достигне 430 км/ч на аутобана.

Модерното рали беше революционизирано от системата Quattro на четирите колела от Audi

През 80-те години на миналия век, когато Световният рали шампионат обмисляше варианти за интегриране на система за задвижване на четирите колела в състезателни коли, Audi пускаше Quattro. Днес всички знаем как Quattro промени имиджа на Audi като способен SUV, но многобройните победи в ралитата между 1981 и 1986 г. всъщност популяризира Quattro до такава степен, че WRC го взе под внимание и позволи на автомобили със задвижване на всички колела да се състезават . Audi продължава да печели шампионата при пилотите през 1983 и 1984 г. и също така печели трудното изкачване на Пайкс Пийк Хил от 1982-87 г.

Audi е господар на Льо Ман и спечели 24 часа с дизелови и хибридни автомобили

Audi е господар на Льо Ман и е печелил шампионата невероятните 13 пъти. Audi беше толкова силен в тази форма на състезания, че едва ли някой друг производител би могъл да оспори превъзходството на немския производител, благодарение на бензиновия състезател R8. Сякаш това не беше достатъчно, Audi решиха да докажат своята дизелова мощ, като спечелиха Льо Ман през 2006 г. с турбокомпресор V10 R10 TDI. И тогава Audi направи една крачка напред, за да спечели Льо Ман 2012 с R18 e-tron Quattro.

“Shelly”, напълно автоматизираното Audi изкачи връх Пайкс Пийк без шофьор

Всички, които не знаят, Пайкс Пийк е изключително трудно и опасно място за състезания и много състезателни автомобили сега са просто купчина скрап в дъното на планината. Докато автономната технология все още е в начален стадий, Audi решиха да изкачат връх Пайкс с напълно автономната си кола, наречена „Шели“. Колкото и невъзможно да звучи, високотехнологичният GPC Audi TTS изкачи планината без проблеми и без пилот, само на 19 минути по-малко от световния рекорд, поставен от рали пилота Себастиан Льоб. Audi кръсти тази кола на първата жена шампион на WRC и рали пилот на Audi Michele Mouton.

Audi планира да изпрати на Луната Lunar Rover, задвижван от Quattro

Google провежда състезание, наречено Lunar XPRIZE с награден фонд от 30 милиона долара. Състезанието кани учени да построят луноход, който може да се движи по повърхността на Луната на 500 метра и да излъчва предавания на живо с висока разделителна способност от нейната повърхност. Audi си партнира с екип от учени в Германия, за да създаде Lunar Rover, задвижван от Quattro, и го нарече „Audi Lunar Quattro“. Надяваме се Audi да спечели състезанието!