0 Продукталв.0.00

      Нямате артикули в количката.

      Ауди

      В най-обикновено средно училище седи Никлас Фриск и гледа през прозореца. На партера на математическата зала и директно отвън се намира паркингът на учителите. Има много коли, но само една предизвиква интереса му – Ауди 100 Coupé S от 1972 година

      Спомняте ли си онова купе от седемдесетте години, чиято техника е извлечена от нормално Ауди 100, но което има корпус в класа на най-екзотичните автомобили GT? Не му отнема много време да реши – точно такава кола ще има и той. Обаче съществува проблем, или по-точно два.

      На първо място, той не притежава парите за такава кола, и на второ, тя принадлежи на неговия учител по математика, който е инвестирал много пари в нея и я пази като зеницата на окото си, спомня си Никлас. Часът свършва, а седмиците се превръщат в месеци.

      След няколко години най-накрая на Никлас се случва това, за което е чакал толкова дълго – получава 19 000 шведски крони от скорошната продажба на мотопеда си. Дали са много или малко, няма значение, защото най-накрая ще притежава колата на мечтите си!

       „Първото ми пътуване с колата не беше каквото си го представях – гарнитурата на цилиндровата глава току що беше изгоряла и трябваше бавно да се влача до вкъщи, но въпреки това усещането беше невероятно.“

      „Първият път беше посветен на малки подобрения и едва ли трябва да казвам коя кола бе  най-актуалния летен автомобил в следващите няколко години. Но с времето колата започна да потъва в забрава все повече. Планът ми винаги е бил един ден да мога да я възстановя. Родени сме в една и съща година и точно на време за четиридесет годишнината й, реших да й дам нов живот. В същото време исках да реализирам малка идея, която имах от дълго време.“

      казва Никлас.

      По това време Coupe S няма сериозен шанс, защото никога не е съществувало във вариант за пърформънс  или със скъп GT пакет. Никлас иска да промени това.

      Първите му източници на вдъхновение са прототипите, използвани при разработването на Porsche 928. Използва се каросерията на купето, за да се скрие трансмисията. Това така наречено „муле“ значително разширява корпуса.

      Може ли Никлас да развие своята идея?

      „Винаги съм се опитвал да се придържам към точен план. Колата може да изглежда така още като излезе от фабриката. Представете си Shelby версия на Ауди.“

      Проектът е започнат и купето е разбито на съставните си части. Първоначално изглежда, че ще сработи добре, но когато пясъкоструйката  заработва, се оказа, че не е така. Това обаче не е нещо, което притеснява значително Никлас, тъй като мащабната работа по купето все още е на дневен ред. По препоръки, той установява контакт с автомобилния производител и творец на метал Дан Йохансон в Дегерфорс, Швеция.

      „Дан е изключително талантлив творец на метал и преди това е работил с предимно американски автомобили. След като разбра идеята ми, започна работа.“

       Колата е оформена според джантите. За да се покаже, че разширяването не изглежда твърде екстремно, праговете имат напълно нова форма и дори задните вежди на калниците са разширени. Следващата стъпка е да се преустрои цялата задница с вдлъбнатина за регистрационната табела. Детайлът, който не се променя, е бронята и това помага да се види колко по-широко всъщност е станало купето.

      „Преди беше възможно да вкарате пръст между купето и бронята, а сега дори няма място за косъм!“

      Мястото за зареждане на гориво е важен детайл. Промяна на капака на резервоара може да изглежда лесна работа, но и тя коства труд. Оригиналният капак е разположен на задния калник, затова може да не е по GT стандарт. Гърловината на резервоара е преместена, а  частите са взети от съвсем неочакван източник.

      „Може да изглежда като проста задача, но за да постигнем добър преход, взехме част от резервоар на мотоциклет Victory и я заварихме на мястото. В допълнение използвахме възможността да произведем нов под за багажника, така че голото парче, което беше видимо в оригиналния вариант, изчезна. Междувременно, докато Дан превръщаше стройното тяло в нещо много по-кокетно, пое грижата и за 300 части, които ще бъдат прахово боядисани. След една година те са завършени и сега остава само една част…“

      Интериорът също е изцяло ръчно изработен, а цялата алуминиева част е ръчно боядисана по старомодния начин.

      Трудните за намиране части и дотавката им навреме, които са за необичаен модел, могат да се окажат предизвикателство.

      „Прекарах дълго време в търсене на правилните части. Например тампоните на двигателя, звучи глупаво, но е почти невъзможно да се докопаш до тях! Така че трябваше да произведа нови тиква. Беше загадка, която с времето разрешихме.“

      Друг детайл, който отнема много време, са спирачките.

      „В ранните модели, предните дискове са монтирани вътре по протежението на скоростната кутия и могат лесно да прегреят по време на сериозно шофиране. Около 1975 г. извадихме дисковете от колелата, така че трябваше да започна да търся нови. Следващата стъпка в надстройките бяха специално направени задвижващи валове, които бяха адаптирани към Golf III хъбове.

      казва Никлас, сочейки към предните колела. Решението е да се вземат части от по-нови модели.

      Лична информация

      • Години: около 50г.
      • Живее: Ално, извън Сундсвал, Швеция
      • Семейно положение: Съпруга Лота, синове Лудвиг (20) и Лукас (14)
      • Професия: Маркетинг менажер на  Indian Motorcycle Scandinavia, както и музикант
      • Обичащ да чете: Автомобилни списания (най-вече Motor Sports)
      • Любимо в мрежата: Top Gear
      • Слушаш: Стар хард рок
      • Не обичаш: Морски дарове
      • Обичаш: Бургери
      • Любим инструмент: Дремел
      • Първа кола: Ауди 100 Coupé S
      • Колата на мечтите ти: Скоро ще я построя, ще се казва Overkill
      • Автомобилно шоу, на което искаш да отидеш: ESSEN Motor show
      • Ако нямаше коли: Щях да си взема моторна шейна!

       За контакт с Frisk:

      https://www.facebook.com/whatifworkshopp/

      Автор: Ц. Костова и Niklas Frisk

      Written by

      Вашият коментар